جستجو
   
    Delicious RSS ارسال به دوستان خروجی متنی
    کد خبر : 37950
    تاریخ انتشار : 21 آبان 1392 10:21
    تعداد بازدید : 517

    رجائی: توسعه حمل ونقل عمومی راهی برای خروج از بن‌بست آلودگی هوا

    انتقاد از برخوردهای مقطعی با آلودگی هوا/بررسی طرح کاهش آلودگی هوا در کمیسیون کشاورزی

    رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از برخوردهای مقطعی با آلودگی هوا، گفت: بهره گیری از سوخت غیراستاندارد، بی توجهی خودروسازان در تولید خودروهای استاندارد و ضعف در توسعه حمل و نقل عمومی منجر به تشدید آلودگی هوا شده است.

    انتقاد از برخوردهای مقطعی با آلودگی هوا/بررسی طرح کاهش آلودگی هوا در کمیسیون کشاورزی

    عباس رجائی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اقدامات مقطعی و تصمیمات لحظه‌ای کمکی به کاهش آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها نمی‌کند، گفت: راهکارهای عملیاتی در خصوص کاهش آلودگی هوا باید اجرایی شود.

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس نسبت به آلودگی هوا بسیار حساس است، افزود: کاهش آلودگی هوا باید با خواست عمومی همراه باشد تا بتوان به نتیجه آن امیدوار بود.

     

    انتقال پایتخت سیاسی دردی از آلودگی هوا دوا نمی‌کند

    وی با بیان اینکه انتقال پایتخت شاید از نگاه مدرنیزه کردن پایتخت سیاسی و ایجاد شرایط همگرایی بیشتر، تجمیع مراکز و کاهش هزینه‌های دولت در درازمدت خوب باشد اما این به این معنا نیست که انتقال پایتخت همه مسائل شهرهای بزرگی چون تهران حل خواهد شد.

    رجائی تصریح کرد: معضل شهرهای بزرگی چون تهران در حوزه حمل ونقل، ترافیک و آلودگی هوا تنها به دلیل وجود پایتخت سیاسی در داخل تهران نیست بلکه مشکل در زیرساخت‌هایی است که هنوز کامل نشده‌اند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح عوامل آلودگی هوا به ویژه در کلانشهری چون تهران، گفت: کامل نشدن زیرساخت‌های حمل ونقل شهری، پایین بودن سرعت دسترسی مردم به حمل ونقل عمومی، آلایندگی شدید سوخت تولیدی در کشور و بهره نگرفتن از استانداردهای روز جهان در تولید خودرو از جمله مواردی است که آلودگی را در تهران و سایر کلانشهرهای کشور تشدید کرده است.

    رجائی افزود: نبود تناسب در تعداد خودروها با ظرفیت معابر شهری یکی دیگر از مهم ترین عوامل ایستایی آلودگی هوا در کشور است.

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس نهم، با بیان اینکه بادهای غالبی که به شهرهای تهران و امثال آن می وزند از مسیری عبور می‌کند که قبلا مطالعات مناسبی در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است، گفت: متاسفانه صنایع آلوده کننده در مسیر باد احداث شده‌اند و این بادها آلودگی‌ها را به داخل شهر تهران و سایر شهرهای صنعتی هدایت می‌کند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: مجموعه سوخت‌های فسیلی که در حوزه حرارتی و انرژی در داخل شهرهای بزرگی همچون تهران استفاده می‌شود آلوده کننده بوده و به این ترتیب آلودگی در کلانشهری چون تهران هر روز بیشتر می‌شود.

     

    خودروهای تولید داخل فاقد استانداردهای جهانی

    وی با تاکید بر اینکه بسیاری از خودروهای تولید داخل از استاندارهای روز دنیا برخوردار نیستند، یادآور شد: گازهای منتشر شده از اگزوز اکثر خودروهای تولید شده در کشور فوق العاده خطرناک است از این رو بحث معاینه فنی آنها باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

    رجائی با بیان اینکه کوتاه ترین راه حل برای رفع آلودگی هوا این است که سوخت مصرفی خودروهای کشوررا با سرعت به سطح استاندارد جهانی برسانیم، گفت: این مهم در کشور آغاز شده اما باید در تمام مراکز تولیدی و پالایشگاهی با جدیت توسعه یابد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: کارخانجات داخلی تولید خودرو متأسفانه تقید کافی به کنترل گازهای آلوده منتشره از خودروی تولیدی خود ندارند و سازمان حفاظت محیط زیست و مؤسسه استاندارد در این راستا مسامحه می کنند، این در حالی است که این سازمان‌ها باید با وسواس و جدیت پیگیرموضوع باشند و سلامت جامعه را مدنظر قرار داده و اجازه تولید این نوع خودروها را ندهند.

    رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه و گسترش خطوط مترو یکی از راه‌های مؤثر کنترل و کاهش آلودگی هوا بوده و ضمن ایجاد رفاه بیشتر شهروندان، از مخارج گزاف برای کاهش آلودگی هوا می‌کاهد./


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :
تعداد بازدید کنندگان کل :
تا کنون :
23605837
اکنون :
35